به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن طباطبایی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن گفت: سامانه صدای مسافر راه آهن ( ۵۱۴۹) به عنوان مرجع پاسخگویی به سوالات مسافرین و ثبت شکایات آنان در روزهای پیش فروش بلیت قطارهای مسافری نوروز ۱۴۰۳، پاسخگوی ۱۱ هزار و ۵۴۵ تماس گیرنده بوده که ۵۸۶۰ تماس به صورت تلفنی و ۵۶۸۵ تماس نیز از طریق تلفن گویا پاسخ داده شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت راهآهن، طباطبایی افزود: ۵۱ درصد تماس ها از طریق کارشناسان سامانه و ۴۹ درصد آنها از طریق تلفن گویا پاسخگویی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶۸ مورد شکایت به ثبت رسیده که ۵۷ درصد درباره شاخص بلیت(بیشترین مورد استرداد از طریق سایت) و ۲۲ درصد درباره شاخص قطار (بیشترین مورد تاخیرات) بوده است.
به گفته طباطبایی، بیشترین حجم تماس های سامانه صدای مسافر در خصوص موجودی بلیت ها، ساعت حرکت قطارهای بین شهری و حومه ای است.